Saturday 31 March 2012

sambutan harijadi yang ekstrem!!

Entry hari nie aku nak cerita kisah aku masa balik dari kelas tadi..kira-kira jam 8 malam...
Memang setiap hari aku balik dari kelas area waktu tu...
tengah duduk kat bustop..elok je aku duduk tunggu bas..
sebelah aku adalah minah-minah dan mamat-mamat...
sempat la juga dengar budak sebelah nie kata yang Sorang mamat nie birthday...
oh...x kisah la...aku peduli apa...
orang kata tak baik menyibuk hal orang...

tiba-tiba aku nampak dua ekor cipan...
eh..salah..2 orang perempuan tu
elok jer datang dekat dengan budak lelaki tu...
muda dari aku minah2 dan mamat2 ni....

Tiba-tiba budak perempuan ni keluarkan satu plastik...
aku tak sangka buruk...
tak terbau pun agenda buruk 2 orang perempuan ni kat budak sebelah aku ni...
ye la..dah malang tu tak berbau..
cam ner aku nak hidu..
ye tak??..

tiba-tiba elok jer budak2 perempuan yang tak nak sama dengan perempuan ni
humban tepung kat budak sebelah aku...
dengan aku-aku sekali terkena...

terkejut aku....
nak marah ke tak..
nak marah ke tak...
last-last..aku teriak lah juga...
mencarut jangan cakap lagi...
dengan budak yang kena humban sekali aku warning...
yang geramnya, dah aku marah camtu,
boleh pulak budak perempuan tu menyisih jauh-jauh
& lansung tak minta maaf...

Sabar..sabar...sabar...
nasib aku sabar...
kalau tak...Syukur sangat-sangat di anugerahi sabar ketika tu.
tak tahu apa akan jadi kalau tak sabar..
berulang keganasan aku lepas2..
hohohohoho...taubat dah...
lagipun aku tak suka sakitkan kaum sejenis aku..
tak best nak bawa gaduh...

ok..back to topic...
Moral oF the story kat sini..
kalau nak sambut birthday cara korang...
tak salah...kadang-kadang aku pun suka nak mendajalkan orang...
tapi bukan dengan cara tak beradab sungguh begitu...
korang nak main humban tepung, telur, siram-siram...
tak salah!!!
Tapi...yg SALAH
korang buat kat tempat awam dan melibatkan orang-orang yang tidak berkenaan...
Think Before Do!
orang tua kata...
bukan aku kata...
Lagi satu..hormat orang tak kiralah tua atau muda dari kita..
dah buat salah..jangan malu dan takut kata "MAAF"
sepatah perkataan tu mampu melembutkan hati yang tengah panas...

Nota Kepala Lutut::jangan terasa baca entry nie...sekadar perkongsian cerita...
ada kena mengena dengan yang hidup tapi tidak pada yang mati..
jumpa lagi next entry

bye...

No comments: