Saturday 3 March 2012

I Love U mOm

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Malam Yang syahdu nie...tiba-tiba Amanda rindu yang teramat pada arwah Mama..even dia just mak angkat,,tapi aku syg sgt2.
Kecik2 dulu, aku budak yang nakal dan "hyperactive",dan selalu lah merasa 'sepit udang tersesat' atau 'ketam marayap' kat peha..sakit dooo...macam semut api gigit..walau macam tu, aku tak pernah rasa aku tersisih dalam family ni..semua yang aku nak di adakan..dan hingga sekarang, sebarang masalah aku tetap akan refer kat akak dan papa angkat..
Mama "pergi" masa aku kat darjah dua..walau aku x jelas apa erti "kematian" ketika tu, aku dah faham erti 'kehilangn'..
dulu aku selalu tanya kenapa dia pergi di usia aku terlalu muda,,kalau dia masih ada, aku x seperti apa adanya aku sekarang, hidup aku lebih terarah pastinya..
tapi sekarang aku dah sedar..jodoh,ajal maut, rezeki, ketentuan semua dah di tentukan Ilahi..
ketentuan selepas mama pergi, banyak dugaan N cabaran aku hadapi,,,dan bersyukur..sebab aku terpilih menerima dugaan, kerana dengan dugaan dan cabaran yang datang aku kuat dan tabah..

ibarat ayam sangkar dan ayam kampung...
ayam sangkar,,makanan dan minuman tersedia, tiada ancaman lansung.tunggu kena sembelih je..kalau kita nak tangkap, jinak je, tak melawan, lemah je..kalau masak, tulang dia kita boleh ratah2 lagi..

cuba kita tengok ayam kampung.
.
x pernah tengok??t try la cri ayam kampung-kampung tu..
diorang ni..eh..silap...ayam-ayam ni, lepas bebas, cari makanan sendiri dan terdedah dengan ancaman musang atau kadang2 ular..
bila kita nak tangkap,,daya melawan ayam-ayam ni jauh lebih kuat dari ayam-ayam sangkar..kalau masak pun,,tulang-tulang dia lebih keras..

Ini contoh perbezaan ada cabaran atau x~~~~
kita akan semakin kuat apabila kita berdepan dengan pelbagai cabaran dan dugaan..kerana semua itu sebenarnya setinggi-tinggi pengalaman yang mematangkan..


Amanda merepek banyak sangat....
sOOryyyyyy....
sampai jumpa lagi..
bye....


No comments: