Saturday 31 December 2011

Secebis kisah SPM 2008

hahhaha....happy new year....hari nie hari terakhir kita berada dalam 2011..maka,esok pastinya kita akan rindu dengan hari nie..aku nak kenang time spm dulu2...best...kenangan yg sweet...dengan ex-classmate form 5 dulu...ceritanya cam nie...


masa tu paper agama islam..aku bangun pagi tu dengan semangat zaman..tapi bukan la semangat rock gitu..terkedek2 la aku pergi mandi dan bersiap2 seadanya..time tu banjir,maka, aku terpaksa berjalan sejauh 1 km tuk naik bas..kereta x dapat nak masuk p jalan kg aku masa tue...meredah banjir la aku pagi2...sejok giler air tue..semangat lagi nie...


naik bas....bruuuuuuuu...tet..tet...tet...lebih kurang bunyi enjin van yg aku naik...xtaw nape,mybe kena masuk air banjir kot..


sampai kat sekolah, macam biasa la..pagi2 bergosip2 kejap tanya, dok usha apa yg member dok belajar kat umah..time tu x silap aku,time  posa,nak gosip sal artis,(x boleh oh...)


tapi alhamdullillah, paper hari tue selamat di jawab dengan bahagianya, sebab pengawas peperiksaan tue baik2 jer bagi "can" jawab lebih masa sikit...hahaha...tapi masa tu aku la paling awal siap, bukan sebab aku pandai dapat jawab semua, tapi aku dok tggal soalan yg aku x dapat jawab(pst: jgn tiru style nie..k)


opps..lupa nak cerita..oleh kerana masa tu dewan kami kena renovate,kami duk jawab exam dalam kelas laaaa,alkisahnya, time tu kami jer student yang ada,yg muslim jer, x ramai..budak2 tingkatan lain pun sekolah bagi cuti...best la dorang...


kat sekolah kami nie banyak monyet2,kami x yah g zoo..monyet@ kera ni memang manja gitu, x takut la...biasa jer..dorang dapat makanan dari sisa makanan student2 @ dorg duk mencuri kat bangunan asrama sekolah kami...


tapi malangnya, hari tu, habis exam, kami pun turun la ke tingkat bawah( nak balik dah)..berjalan la aku dengan kawan2,,,sambung gosip lagi...oleh kerana aku nie jenis nak cepat..maka aku la jadi leader,jalan depan sekali..hahahaha..bukan kak yong yer...aku anak bongsu.


Dengan lenggang2 kangkung kami nie terkedek2 nak turun...tiba2,,,datang monyet berlari2 ke arah kami...ingat macam ceta hindustan...siap nak peluk nie...tapi...malangnya monyet ni tunjuk gigi dia dengan muka garang dia....emmmmm...


terkejut la kami...bukan seekor..3 ekor x silap...mak aii...nak jatuh jantung aku.maka, kami pun pelan2 reverse p naik ke kelas balik...nak turun,monyet dah halang...yang x best, si sweety2 nie dok kejar kami...oleh kerana aku duk depan sekali, maka time nie, aku la yang kat belakang sekali, skit g nak kena terkam oleh haiwan tu...jantung jangan cakap la...dah mcm lari pecut..kelajuan kami masa tu dah boleh tanding atlet2 sekolah aku masa tu kot..(lari naik tangga)...hebat kami time tu..haha..


sampai kat kelas, kami tutup pintu kelas sambil teriak minta tolong...nasib bek ada pengawas exam kat kelas hujung...dorang masa tu duk kemas paper kot...tu pun setelah 5 minit kami mengeluarkan teriakan2 yang cun macam katak panggil hujan..camtu la kot...5 minit...bagi kami masa tu macam sejam...nak di jadikan cerita..pintu kelas kami rosak(tombol hilang) oleh tukang2 vandalisme bertauliah, maka, teman ler terpaksa duk pegang pintu, nasib bek monyet tu x sempat nak p ggit tangan dia,,,,sebab ada superman datang....superman bawa penyapu..hahahaha...tQ to mr. jamal..pengawas exam yg selamatkam kami masa tu...


lepas kejadian tue,,,aku alah2 trauma gila dengan monyet2 tue...nasib bek itu la last jumpa sweety2 ganas tue...ye la..pas spm aku x kat sana...tapi sekolah tue tetap sekolah paling best...bcoz aku tngkatan 1-5 kat situ...


kenangan nie dedekasi pada geng2 5 hikmah 2008 semega...


mcm nie la dia tunjuk muka ganas dia kat kami...

bila fikir2 balik..mungkin monyet2 tu kelaparan tahap dewa...tue yang duk jadi penganas tue...

pape pun,,jangan tiru macam perangai monyet tahun depan...biarlah, tahun depan, kita lebih baik dari tahun nie...jom kita jalan, berlari selangkah ke depan....kalau jatuh bangun sendiri...^____^

No comments: