Tuesday 3 January 2012

Orang penting dalam hidup aKu.

Orang penting?? bukan la dato2 ke, datin2 ke...tapi siaPa yG terlaLu berHarga Dalam Hidup aku...
aDa 2 Org penting Yang sangat2 berHarga Dalam HidUp aku yang bernama Amanda...huhuhu..tanpa 2 orang Nie, Aku rasakaN hiduP akU pinCanG...aKu x KisaH keHilaNgan KekasIh,,taPi aKu sangat2 HilaNg aRah kaLau mereKa x ada Dalam Hidup aku.
siapa mereka tue?
siapa Mereka tue?
Mereka la bapa angkat dan kakak angkat aku...
oppsss...lupa nak gtaw..sejak kecil lagi aku membesar dengan keluarga angkat..Arwah mak angkat aku kata dulu, aku membesar dalam keluarga nie sejak aku berumur tujuh hari g...family dorg cuma bertiga jer..akak angkat aku anak tunggal...
apa yang menyebabkan 2 org nie beGitu bererti sesangat...
sebab.........
bapa akulah yang berusaha mencari rezeki..membanting tulang org kata nak bagi family nie senang..dia sakit ke...dia tetap nak kerja gak..sebab dia nak besarkan kami dengan sempurna..dari kecik...aku membesar, sekolah rendah, sekolah menengah, dan hingga la sekarang kat kolej..papa la tanggung perbelanjaan hidup aku..
kalau ada ahli keluarga yang x nak makan ke...papa la yang paling bising...sebab dia x nak kami sakit..
kalau kami sakit..dia la org paling risau dan akan berusaha cari macam2 ubat...jauh2 mcm nie pun, kalau dia tahu saya @ akak sakit..dia la yg akan kol dan risau sangat...emmm..papa...
akak lak, selepas arwah mak angkat aku meninggal..(masa tue aku darjah 2)..dia la pengganti tempat aku bermanja, tempat aku mengadu macam2...tiap kali raya dia lah org yang akan temankan aku beli baju,,nak pergi dengan papa..papa x tahu sangat kehendak anak pompoan nie(kena masa kecik aku cerewet)...
dan sampai sekarang..masa perayaan, akak rajin jahitkan baju untuk aku...dia tak kisah x sempat nak jahit baju sendiri, asal dapat sediakan baju aku.
akak garang...macam arwah mak..tapi dia la yg paling saya sayang selain papa..
banyak sangat pergorbanan mereka berdua..dan tak mampu aku balas...
semua mesti pelik,,kenapa aku x letakkan family kandung aku sebagai orang yang begitu bererti??
mereka pun berharga dalam hidup aku tapi "papa dan akak" sangat banyak pergorbanan pada aku..so, pastinya faham kan?
aku mula terima family kandung aku masa aku dah sekolah menengah...rapat?sekarang agak rapat la..tapi mungkin kerana aku x membesar bersama dorang, apa2 hal, aku tetap refer pada family angkat..
abah kandung aku dah meninggal, tinggal mak kandung..tapi aku tak rasa kehilangan dia  sebagaimana aku kehilangan mak angkat aku...
so....conclusionnya apa?
aku sanggup berkorban untuk 2 orang nie...sebagaimana dorg berkorban untuk aku..itu janji aku...doakan aku sempat untuk membalas jasa2 mereka...amin...I love akak,papa,mama,mummy,,,and family...

No comments: