Friday 6 April 2012

Surat Cinta

Entry malam nie saja-saja nak menghilangkan rawan di hati( perghh...ayat power.x boleh bla)..ok...malam nie aku nak cerita tentang kisah time alam sekolah dulu...budak sekarang rasanya dah tak der..budak sekarang reti main tagged, facebook, twitter dan yang sedunia dengannya...kan?kan?kan?...

Aku nak cerita pasal surat cinta..haha..mula teringat dah??ok...Sebab tu la budak dulu-dulu terer bab-bab karangan nie..sebab tiap masa practice la katakan..ada yang siap letak bedak..habis bedak akak atau mak dia yang di guna untuk mewangikan surat tu..bagi yang nak upgrade sikit..dorang sembur minyak wangi ler pulak..ada yang bau minyak attar pun ada..nie kes yang curi minyak wangi beliau-beliau ler tu...
biasanya si penerima surat ni memang akan share baca dengan kawan-kawan mereka. Ayat dia memang tak ada beza, yang lain intonasi baca dan cara susun ayat je..tapi maksud dia lebih kurang semua sama..
first..

boleh kita berkenalan?

lepas tu..

saya suka awak..awak suka saya??

Aku memang tak boleh blah kalau nampak ayat nie...aku pun bila baca surat-surat tu, terfikir.. Otak mereka ni tak kira lelaki / perempuan mungkin bersambung dengan microchip rahsia kot mas tulis surat tu..ayat lebih kurang je.. 

Tapi kisah utama aku nak sampaikan di sini tentang kisah aku and the geng mendajalkan orang dengan surat cinta...

First, kami reka surat yang baik punya jiwang.ayat jangan cakap, kalau kucing tu pandai baca, kucing pun tangkap lentok, siap letak minyak wangi lagi....lepas tu...aku usha2 la mana-mana kawan yang bakal jadi mangsa. 
Suatu hari tu, kami kenakan seorang budak perempuan. Dalam kelas tu, memang dia tahap suka perasan habis la. Aku letakkan surat tu dalam laci meja dia masa dia duk nak gi tandas. Kami pun duduklah tempat masing-masing buat-buat tak ada apa-apa berlaku..lama jugalah aku tunggu kedatangan dia. aku pun tak tau apa yang dia buat lama-lama kat tandas tu. .mungkin angan-angan dia panjang sangat kot kat bilik termenung tu.
adalah dalam beberapa suku jam macam tu, dia datang terkedek-kedek masuk ke kelas dan menuju meja dia..
ahhhh!!!!!sekali dia jerit...histeria ke apa(yang ini aku tambah)..terkejut budak ni dengan mata terbeliak dapat surat cinta palsu dari kami...hahaha..dari tu hingga ke lonceng balik..aku tengok dia asyik tersengih-sengih. Perasan la tu!? perbuatan nie berlansung dalam beberapa minggu,(sempatlah berbalas 2-3 surat dan sempatlah menampakkan keterperasanan budak ni dan kebolehan budak ni berpuisi..)..suatu hari tu,kami pakat bagitau hal sebenar dan ketawakan ramai2...
Akibatnya, kami di hadapkan ke depan guru disiplin sebab menulis surat cinta palsu..akibat mendajalkan orang...menyesal jadi nakal..
 Tapi kerana jasa kami tu la, maka banyak surat-surat cinta yang "betul2 punya surat cinta" di rampas dari pasangan-pasangan kekasih kat sekolah tu taw..

Nota kepala gajah::pantun ni memang sinonim dengan mamat/minah surat cinta ni..
Pecah kaca pecah gelas,
sudah baca tolong balas..

surat cinta mengasah bakat puisi budak-budak zaman dulu.....  :D

No comments: